Opties invoeringstrajecten

Projecten zijn beschreven voor één school. Voor besturen en samenwerkingsverbanden zijn er in overleg andere opties om het project vorm te geven. Onderstaand een aantal voorbeelden hoe een project op bestuursniveau vorm zou kunnen worden gegeven. 

 

Optie 1: bestuurs- of samenwerkingsverbandniveau

Er worden drie bijeenkomsten georganiseerd voor de betrokken leerkrachten ( voorbereidend, aanvankelijk of voortgezet lezen) van alle scholen die meedoen aan het project. Om er zorg voor te dragen dat er voldoende tijd en aandacht is voor iedereen, gaan we uit van een maximaal aantal deelnemers van 20 bij 1 begeleider.

Naast de bijeenkomsten voor de leerkrachten zullen er drie bijeenkomsten voor IB-ers en/of taalleesspecialisten worden georganiseerd. Binnen de school hebben zij de taak leerkrachten te ondersteunen bij de invoering van het project, leerkrachten te observeren en er zorg voor te dragen dat het project wordt geïmplementeerd. Tevens dienen zij als contactpersoon voor de begeleiders. Voor iedere school is er 20 uur schoolspecifieke begeleiding beschikbaar op jaarbasis. De duur van het gehele project is maximaal 3 jaar.

 

Optie 2: bestuurs- of samenwerkingsverbandniveau

Er wordt 1 bijeenkomst georganiseerd voor de betrokken leerkrachten ( voorbereidend, aanvankelijk of voortgezet lezen) van alle scholen die meedoen aan het project. Om er zorg voor te dragen dat er voldoende tijd en aandacht is voor iedereen, gaan we uit van een maximaal aantal deelnemers van 30.

Naast de bijeenkomsten voor de leerkrachten zullen er zes bijeenkomsten voor IB-ers en/of taalleesspecialisten worden gegeven. Naast de taken zoals bij optie 1 genoemd, zullen zij ook een deel van de kennis overdragen aan de leerkrachten.

Ook in optie 2 is er voor iedere school 20 uur schoolspecifieke begeleiding beschikbaar op jaarbasis. De duur van het gehele project is maximaal 3 jaar.